شنبه 10 / 4 / 1393برچسب:, :: 14:35 ::  نويسنده : ahmad & saman

دو سایت کامل و خوب در مورد آسانسور و پله برقی

اميدواريم مفيد باشه:

 

http://parslift.com

http://mah-lift.blogfa.com/1392/05



یک شنبه 13 / 8 / 1390برچسب:, :: 13:10 ::  نويسنده : ahmad & saman

QR Code یک رمزمیله‌ی ماتریسی (یا بارکد دودورا [دوبُعدی]) است. می‌توان آن را با پوينده‌ها‌ی QR، تلفن همراه دوربیندار و تلفن هوشمند خواند. این بارکُد دربردارنده‌ی چیدمانی از چهارگوش‌ها‌ی سیاه بر روی زمینه‌ی سپید است. داده‌ی نهفته می‌تواند نوشته، نشانی وب، شماره تلفن، یا داده‌ی دیگری باشد.

ساخت ژاپن در سال ۱۹۹۴ میلادی بدست شرکت تویوتا. در ژاپن بسیار فراگیر است و بیشترین کاربرد را میان بارکد‌های دوبُعدی دارد. "QR" کوتاه "Quick Response" (پاسخ تند) می‌باشد، زیرا سازنده‌ی آن می‌خواست کُد به گونه‌ای باشد که درونمایه‌ با شتاب زیاد رمزگشایی شود.

یکی از نکات جالب برای من ابزار بارکد اسکنر موبایل هست که در سیمبیان نوکیا و نیز در سیستم عامل آندرویید تعبیه شده.  منظور من بارکدهایی هست که به QR Code معروفند (Quick Response Code).

خیلی ها نمی دانند اصلاً بارکد دقیقاً چه چیزی ست، خود من هم دقیقاً نمی دانستم که بارکد چیست و چرا به این شکل است؟ بارکد به سادگی روشی برای ذخیره اطلاعات است که توسط ماشین قابل خواندن باشد. بارکدهایی که همیشه پشت کالاها می بینیم، بارکدهای یک بعدی نامیده می شوند و از خطوط موازی با ضخامتهای مختلف و با فاصله از هم تشکیل شده اند که از استانداردهایی پیروی می کنند اما بارکد می تواند به شکل یک پترن تشکیل شده از مربعهای ریز، نقاط یا چند ضلعی ها نیز باشند که بارکد دو بعدی خوانده می شوند.

کیو آر کد شامل بارکدهایی با شیوه ذخیره و نمایش اطلاعات دو بعدی ست و قابلیتهای بیشتری نسبت به بارکد یک بعدی دار دارد. امروزه از این کدها در تلفن های همراه دوربین دار استفاده می شود به این شکل که نرم افزار مخصوصی در گوشی نصب می شود و شما دوربین موبایل را جلوی تصویر کد در هر جایی که باشد چه روی کاغذ و یا نمایشگر و یا روی بدنه اتوبوس نگه می دارید و اطلاعات که معمولاً آدرس یک وب سایت است به سرعت نمایش داده می شود ومرورگر  به کار می افتد و شما بی نیاز به تایپ یک آدرس آن را ذخیره می کنید. به عمل لینک از دنیای فیزیکی به دنیای دیجیتال “هارد لینک” نیز گفته می شود.

مورد استفاده دیگری که من هنگام کار با آن برخورد کردم زمان دانلود کردن یک نرم افزار موبایل بود، بصورتی که اطلاعاتی مربوط به موبایل را از طریق رایانه دسک تاپ وارد سایت می کردید ولی لینک قابل اعتماد دانلود فقط باید از طریق موبایل باز و دانلود می شد. لینک مورد نظر که یک لینک طولانی بود توسط کیو آر کد نمایش داده می شد و به این ترتیب به سرعت از طریق موبایل فایل را دانلود می کردید.

نرم افزار بارکدخوان: احتمالاً نرم افزارهای زیادی برای اسکن بارکد در اینترنت هست اما شما می توانید با توجه به نوع گوشی خود و با طی کردن دو سه مرحله ساده نرم افزار مورد نظر را از اینجا  بصورت رایگان دریافت و نصب کنید: http://reader.kaywa.com

همچنین برای مشاهده ی موبایل هایی که از این سیستم پشتیبانی میکنن، به آدرس زیر بروید:
http://reader.kaywa.com/phones

حالا می خواهیم برای وبلاگ یا سایت خود یک بارکد بسازیم و حتی در ساید بار وبلاگ نمایش بدهیم، تا اگر کسی خواست لینک را در موبایلش نیز ذخیره کند به راحتی این کار را انجام دهد.برای اینکار به این آدرس بروید و آدرس وبلاگ خود را تایپ کنید و تصویر جنریت شده را ذخیره کنید: http://qrcode.kaywa.com

این کیوآر کد وبلاگ ماست:




پنج شنبه 14 / 7 / 1390برچسب:, :: 23:20 ::  نويسنده : ahmad & saman

تمامی کتب چاپ شده درسی برق شاخه کارودانش و فنی حرفه ای رشته برق در ادامه مطلب آورده شده است . مرجع  کتابخانه اینترنتی تبیان است . البته برای دریافت نسخه با کیفیت تر و جدیدتر کتابها می توانید به وب سایت اداره کل چاپ و توزیع کتب درسی مراجعه کنید .

البته دیدن کتب قدیمی برخی دروس مانند کتاب تکنولوژی و کارگاه برق صنعتی خالی از لطف نیست .

 

 
 

   

برای دانلود کتب قدیمی برخی دروس مانند کتاب تکنولوژی برق صنعتی لطفا" به ادامه این مطلب بروید.

 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 9 / 7 / 1390برچسب:, :: 14:25 ::  نويسنده : ahmad & saman


یک سایت رایگان بسیار مفید و کاربردی برای یافتن مشخصات (Datasheet Catalog) قطعات الکترونیکی و نیمه هادی ها از برندهای مختلف.

برای ورود به این سایت بر روی آدرس زیر کلیک نمایید.

http://www.datasheetcatalog.com/



جمعه 6 / 7 / 1390برچسب:, :: 17:41 ::  نويسنده : ahmad & saman

همونجور که میدونید یکی از بهترین مراجع برای علاقمندان به یادگیری مباحث رشته برق و همچنین تقویت پایه ی یادگیری فرد، استفاده از کتاب های هنرستان می باشد. این کتاب ها به زبانی ساده مباحث مربوطه را مورد بررسی قرار داده اند. به همین منظور در این پست لینک رایگان کتاب های هنرستان شامل رشته الکترونیک و الکتروتکنیک برای سالهای دوم و سوم را برای دانلود و مطالعه شما دوستان قرار می دهم. امیدوارم که مثمر ثمر واقع گردد.

برای دانلود کتاب ها با فرمت pdf بر روی لینک های زیر کلیک فرمائید:

لینک دانلود کتاب های دوم هنرستان رشته الکترونیک

لینک دانلود کتاب های سوم هنرستان رشته الکترونیک

لینک دانلود کتاب های دوم هنرستان رشته الکتروتکنیک

لینک دانلود کتاب های سوم هنرستان رشته الکتروتکنیک

 

منبع: /http://www.chap.sch.ir چاپ و توزیع کتابهای درسی



دو شنبه 2 / 7 / 1390برچسب:, :: 23:29 ::  نويسنده : ahmad & saman

در اين پست لينک نمونه سوالات آزمون استخدامي وزارت نيرو رو قرار ميدم.

امیدوارم مفید باشه و خوشتون بیاد و مورد استفاده قرار بگیره.



صفحه قبل 1 صفحه بعد

آشنایی با سنسور فشار
ترانسدیوسر و ترانسمیتر تعریف ابزار دقیق لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل Flat CD Mouse موسی که در CD درایو لپ تاپ قرار می گیرد! لامپ های ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند
نويسندگان